Thursday, May 3, 2012

Sakit Jantung

Lawati http://herbajantung.com/

 

Setiap individu adalah berisiko untuk mendapat serangan Sakit Jantung, namun bagitu anda akan lebih terdedah kepada risiko Sakit Jantung sekiranya anda:


Pada 22hb Febuari 2012 lalu, penyanyi Latif Ibrahim, 62 tahun telah menghembuskan nafas terakhir di Institut Jantung Negara. Kematian Allahyarham adalah akibat komplikasi pelbagai penyakit termasuk Sakit Jantung. Sebelum ini, beberapa artis terkenal tanah air dan pemimpin negara turut diserang Sakit Jantung. Antaranya ialah Hani Mohsin, Izi Yahya, Khairil Khamis, Ustaz Asri Rabbani, Shamrin Fotograf dan Faizal Yusuf.


Sebahagian besar dari mereka masih lagi muda iaitu dalam lingkungan usia 30-an hingga 40-an. Namun begitu Penyakit Jantung menyerang tanpa mengenal usia dan jantina. Hampir kebanyakan penghidap Sakit Jantung tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda bahawa mereka sedang diancam Sakit Jantung. Bahkan sebahagian besar penghidap Sakit Jantung mengabaikan tanda-tanda awal serangan Sakit Jantung. Pihak Kementerian Kesihatan telah menyenaraikan tanda-tanda awal Sakit Jantung sebagai panduan untuk kita semua. Antara tanda-tanda awal Sakit Jantung ialah:


Sekiranya anda mempunyai salah satu dari tanda-tanda awal di atas, usah berlengah lagi…Ambil tindakan segera sebelum ia merebak dan seterusnya mengancam nyawa anda. Bio-J hasil kajian dan formulasi Prof. Dato’ Dr. Badaruddin Nordin dengan kerjasama UniKL dan FRIM adalah jawapan terbaik kepada masalah Sakit Jantung yang dihadapi oleh anda.

No comments: